איך הבחירה שלי ברכב חשמלי תורמת לסביבה?

איך הבחירה שלי ברכב חשמלי תורמת לסביבה?


בשנים האחרונות כוחם של כלי הרכב החשמליים עולה ועולה, ללא הרף. יש לכך כמובן יותר מסיבה אחת בלבד, כלי הרכב הללו מציעים לנהגים חיסכון בדלק, ביצועים מרשימים, חוויית נהיגה נוחה ועוד. אך מעל לכל היתרונות הללו עומד ככל הנראה יתרון אחד בולט במיוחד, התרומה הסביבתית של המכוניות החשמליות. במאמר זה נבין בדיוק כיצד הן עושות זאת:

כיצד כלי הרכב החשמליים תורמים לאיכות הסביבה?

כלי הרכב החשמליים מאפשרים תרומה לסביבה משום שהם אינם פולטים חומרים מזהמים לאוויר כלל. כך גם בני האדם וגם הטבע נהנים מאוויר נקי הרבה יותר.

אז כיצד בעצם רכב חשמלי יכול לסייע בשמירה על איכות הסביבה? ובכן, מכוניות עם מנוע בערה, שהיו עד לא מזמן האופציה היחידה שאותה שוק הרכב הציע, מונעות על בסיס שריפה של דלק. בתהליך זה משתחררים לאוויר הפתוח חומרים רעילים, שנוצרים בעקבות פירוק הדלק בחום הגבוה. חומרים אלה אינם נעלמים באורח פלא, הם נשארים באוויר שאותו אנו נושמים. כך איכות האוויר נפגעת קשות, דבר המעמיד את בני האדם הנושמים אותו בפני סיכון מוגבר לחלות במחלות מסוימות, הוא פוגע בבעלי החיים וגם בצמחייה שתפקידה בין היתר הוא לשמור על רמות חמצן תקינות באוויר.

מה לגבי הייצור של כלי הרכב וההטענה החשמלית?

על אף שהמכוניות החשמליות מפחיתות את זיהום האוויר והסביבה בכלל בצורה משמעותית, עדיין ישנם התוצרים שנפלטים בעקבות ייצורן והשימוש בחשמל לצורך הטענתן. נדרשת אנרגיה לייצור המכוניות הללו אשר מביאה לפליטה של פחמן דו־חמצני לאוויר. למעשה, שלב הייצור שלהן והסוללות גם כן הוא השלב המזהם ביותר, לעומת הנהיגה עצמה. על כך תוכלו לקרוא עוד כאן. אך עדיין, לעומת כלי הרכב עם מנועי הבערה מדובר בבחירה הירוקה יותר.

במהלך השימוש במכוניות חשמליות נדרשת כמובן הטענה שלהן. זו מתרחשת באמצעות חשמל, אשר הייצור שלו כידוע גם הוא פולט זיהום אוויר. אם כן, האם עובדה זו הופכת את כלי הרכב הללו למזיקים יותר משהם מועילים? התשובה היא לא. ייצור ושריפת הדלקים עדיין מזיקים יותר מאשר הטענת הסוללות של כלי הרכב החשמליים.

כיצד כדאי להטעין את המכוניות החשמליות?

כדי להבטיח שמירה מרבית על הסביבה גם כשאתם מטעינים את הרכב החשמלי שלכם, מומלץ להטעין את הסוללה באמצעות עמדות טעינה חברתיות. כלומר, במקום שבעלי המכוניות החשמליות יתקינו עמדת טעינה נוספת בביתם, הם יוכלו למצוא ללא בעיה, באמצעות אפליקציה, עמדת טעינה פנויה בסביבתם ולהטעין בה את רכבם. שיטה זו מאפשרת צריכה יציבה יותר של חשמל, שבתורה מובילה לשימוש מופחת באנרגיה, כלומר פחות זיהום אוויר ותרומה לאיכות הסביבה.

כלי נגישות